bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1847334687
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1847334687     Zitierlink
Titel: 
African Heritage Australian Youth : Forced Displacement, Educational Attainment, and Integration Outcomes
Autorin/Autor: 
Molla, Tebeje [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Milton : Taylor & Francis Group, 2025 [©2023]
Umfang: 
1 online resource (265 pages)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-000-91868-7
978-0-367-74235-5 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Cover -- Endorsement -- Half Title -- Series Information -- Title Page -- Copyright Page -- Dedication -- Table of Contents -- List of Figures -- List of Tables -- Foreword -- Series Editor's Preface -- Acknowledgements -- Abbreviations and Acronyms -- 1 Introduction -- 1.1 What this Book Is About -- 1.2 Methodological Notes -- 1.3 The Organisation of the Book -- References -- Part I Context and Concepts -- 2 African Refugees in Australia: Resettlement and Representation -- 2.1 Introduction -- 2.2 Resettlement -- 2.2.1 Global Initiatives -- 2.2.2 Australian Context -- 2.2.3 The Arrival of African Refugees -- 2.3 Representation -- 2.3.1 Racial Prejudice as Anchoring -- 2.3.2 From Anchoring to Othering -- 2.4 Conclusion -- Notes -- References -- 3 Education and Refugee Integration: A Capability Approach -- 3.1 Introduction -- 3.2 Educational Capability -- 3.2.1 Substantive Opportunities -- 3.2.2 Conversion Ability -- 3.2.3 Navigational Capacity -- 3.2.4 Conditioned Choice -- 3.3 Implications for Policy, Practice, and Further Research -- 3.4 Conclusion -- References -- Part II Educational Attainment -- 4 School Education: Aspirations, Engagement, and Transition -- 4.1 Introduction -- 4.2 Aspirations -- 4.3 Engagement -- 4.4 Transition -- 4.5 Persisting Challenges -- 4.6 Conclusion -- Note -- References -- 5 Higher Education Opportunities: Policy Visibility of Refugees -- 5.1 Introduction -- 5.2 National Initiatives -- 5.3 Sectoral Policies -- 5.4 Institutional Translation -- 5.5 Problematising the Equity Provisions -- 5.5.1 Disconnection: Scalar Misalignment -- 5.5.2 Omission: Policy Silence -- 5.5.3 Distortion: Issue Misframing -- 5.6 Conclusion -- References -- 6 Higher Education Participation: Access, Experience, and Success -- 6.1 Introduction -- 6.2 Access -- 6.3 Experiences -- 6.4 Success -- 6.5 Overlooked Factors of Disadvantage.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1