bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1843458691
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1843458691     Zitierlink
Titel: 
Literacy for digital futures : mind, body, text / Kathy A. Mills, Len Unsworth, and Laura Scholes
Autorin/Autor: 
Mills, Kathy [Verfasserin/Verfasser]
Beteiligt: 
Unsworth, Len [Verfasserin/Verfasser] ; Scholes, Laura [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
New York, NY : Routledge, 2023
Umfang: 
1 Online-Ressource (pages cm)
Sprache(n): 
Englisch
Angaben zum Inhalt: 
Beyond education for industry 4.0 : next-generation literacies -- Mind and materiality of reading -- Critically evaluating multiple sources for digital futures -- Why video gaming is an important digital literacy practice -- Embodiment and digital media literacies -- Haptics and motion in literacy practices with digital media -- Virtual, augmented and mixed reality -- Infographics and scientific literacy -- Advancing animated story composition through coding -- Digital interactive literature -- Multimaterial literacies for digital futures
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Literacy for digital futures / Mills, Kathy A. (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-003-13736-8 (ebook)
978-0-367-68394-8 (ISBN der Printausgabe); 978-0-367-68317-7 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1351395120     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Elektronische Ressource: Zugang beim Produzenten (Lizenzangabe: Kostenfrei zugänglich ohne Registrierung)


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Basisklassifikation: 80.49 (Medienerziehung)
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
"The unprecedented rate of global, technological, and societal change calls for a radical, new understanding of literacy. This book offers a nuanced framework for making sense of literacy by addressing knowledge as contextualized, embodied, multimodal, and digitally mediated. In today's world of technological breakthroughs, social shifts, and rapid changes to the educational landscape, literacy can no longer be understood through established curriculum and static text structures. To prepare teachers, scholars, and researchers for the digital future, the book is organised around three themes-Mind and Materiality; Body and Senses; and Texts and Digital Semiotics-to shape readers' understanding of literacy. Opening up new interdisciplinary themes, Mills, Unsworth, and Scholes confront emerging issues for next-generation digital literacy practices. The volume helps new and established researchers rethink dynamic changes in the materiality of texts and their implications for the mind and body, and features recommendations for educational and professional practice"--
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1