bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 184332363X
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
184332363X     Zitierlink
Titel: 
Teaching peace and conflict : the multiple roles of school textbooks in peacebuilding / Catherine Vanner, Spogmai Akseer, Thursica Kovinthan Levi Editors
Beteiligt: 
Vanner, Catherine [Herausgeberin/-geber] ; Akseer, Spogmai [Herausgeberin/-geber] ; Kovinthan Levi, Thursica [Herausgeberin/-geber] info info
Erschienen: 
Cham, Switzerland : Springer Nature, [2022]
Umfang: 
1 Online-Ressource (xiv, 205 Seiten) : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-031-04676-6
978-3-031-04675-9 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 


Art und Inhalt: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This book illustrates the multiple roles of textbooks as victim, transformer, and accomplice to conflict by introducing the Intersecting Roles of Education in Conflict (IREC) framework for use in the research, development, production, distribution, and dissemination of textbooks and learning materials. The framework illustrates these three potentially overlapping roles by mapping the complex educational contexts of conflict-affected societies and considering how textbooks, learning materials, and education systems more broadly may simultaneously operate within these various roles. Country case studies from Asia, Europe, Africa, and the Middle East are used to analyze primary and secondary school textbook development, content, and application from a variety of approaches that articulate conflict as protracted and/or socio-political violence. The breadth of case studies shows how conflict discourse circulates in educational systems and materials in a wide range of contexts, indicating that the complexity of the relationship between textbooks and conflict is not unique to one culture, geographic region, or type of conflict.
large
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1