Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Intro -- Series Editor Foreword -- Language Policy Book Series: Our Aims and Approach -- Acknowledgement -- Contents -- Chapter 1: Introduction: Language, Identity and African Universities -- Introduction -- Linguistic Apartheid -- Post-apartheid Legislative Framework on Multilingualism -- A Multilingual Promise -- Chapters in the Volume -- References -- Chapter 2: Institutional Language Policy and Identity Construction at a Former Afrikaans Medium University -- Introduction -- Language Policy and Institutional Identity -- Institutional Identity, Language Policy and Transformation in Higher Education -- Situating Institutional Identity and Language Policy within Transformation in Higher Education in South Africa -- The Historical Context of the North-West University, Language Policy and Institutional Identity at Potchefstroom Campus -- Methodology in Selected Studies -- The Interplay Between Language Policy, Institutional Identity and Epistemic Access at Potchefstroom Campus -- Institutional Identity and Language Policy Prior to 2015 #FeesMustFall Protests at Potchefstroom Campus -- Institutional Identity and Language Policy After 2015 #FeesMustFall Protests at Potchefstroom Campus -- Implications for Institutional Identity -- Conclusion -- References -- Chapter 3: Institutional Identity and Multilingualism at University of Limpopo -- Introduction -- Setting the Scene -- Theorising University Spaces as Social and Cultural Structures -- The Study -- Discussion and Analysis -- Institutional Planning and Identity -- Language Policy and Practice at UL -- The Degree: BA CEMS -- Finding Solutions for Africa -- Agency and Transformation -- Pathways for Intellectualizing African Languages -- Conclusions and Implications for Institutional Identity -- References.
Language and Institutional Identity in the Post-Apartheid South African Higher Education : Perspectives on Policy and Practice / Leketi Makalela. Cham : Springer International Publishing AG, 2022