bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1839667575
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1839667575     Zitierlink
Titel: 
Autorin/Autor: 
Jørgensen, Anne Hovgaard [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2023.
Erschienen: 
Cham : Springer International Publishing [2023.] ; Cham : Imprint: Palgrave Macmillan [2023.], 2023
Umfang: 
1 Online-Ressource(IX, 259 p.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-031-21626-8
978-3-031-21625-1 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-21627-5 (ISBN der Printausgabe); 978-3-031-21628-2 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-031-21626-8


Sachgebiete: 
bicssc: JHBK ; bisacsh: SOC026010
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Introduction -- 2. Social Alertness -- 3. Fathers and School -- 4. Struggling along -- 5. The Constraining Jobs -- 6. Construction of the “Dangerous Man” -- 7. Mistrusted Masculinity -- 8. Concerned Fatherhood -- 9. Conclusion.

This book seeks to provide a deeper understanding of Muslim migrant fathers’ experiences of home-school cooperation in Danish schools by identifying and contradicting a phenomenon of “mistrusted masculinity.” This term refers to a negative stereotype of Muslim migrant men that figures in political and media rhetoric where they are portrayed as controlling and patriarchal. Throughout the ethnography, migrant fathers confront this stereotype and express how they must navigate around this negative image in their struggle to be acknowledged as good fathers by their children’s schools. Jørgensen uses Geertzian “thick description” of micro-interaction between fathers and Danish teachers to explore the complex interplay of often-untested assumptions, misunderstandings, and untoward effects. .
large
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1