bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 183709277X
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
183709277X     Zitierlink
Titel: 
Multilingual development : English in a global context / Peter Siemund, University of Hamburg
Autorin/Autor: 
Siemund, Peter, 1965- [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
Cambridge, United Kingdom ; New York, NY, USA ; Port Melbourne, VIC, Australia ; New Delhi, India ; Singapore : Cambridge University Press, 2023
Umfang: 
1 Online-Ressource (xx, 289 Seiten) : Diagramme
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 17 Jan 2023)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Multilingual development / Siemund, Peter (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-108-91554-0 (ebook)
978-1-108-84402-4 (ISBN der Printausgabe); 978-1-108-92608-9 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1370547998     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/9781108915540


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
English as a global lingua franca interacts with other languages across a wide range of multilingual contexts. Combining insights from linguistics, education studies, and psychology, this book addresses the role of English within the current linguistic dynamics of globalization. It takes Singapore, Hong Kong, and Dubai as case studies to illustrate the use of English in different multilingual urban areas, arguing that these are places where competing historical assessments, and ideological conceptions of monolingualism and multilingualism, are being acted out most forcefully. It critically appraises the controversial concept of multilingual advantages, and studies multilingual cross-linguistic influence in relation to learning English in bilingual heritage contexts. It also scrutinises multilingual language policies in their impact on attitudes, identities, and investment into languages. Engaging and accessible, it is essential reading for academic researchers and advanced students of bi- and multilingualism, globalization, linguistic diversity, World Englishes, sociolinguistics, and second/third language acquisition.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1