bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1822506581
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1822506581     Zitierlink
Titel: 
Reflecting on and with the ‘More-than-Human’ in Education : Things for Interculturality / by Fred Dervin, Mei Yuan
Autorin/Autor: 
Dervin, Fred [Verfasserin/Verfasser]
Beteiligt: 
Yuan, Mei [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2022.
Erschienen: 
Singapore : Springer Nature Singapore [2022.] ; Singapore : Imprint: Springer [2022.], 2022
Umfang: 
1 Online-Ressource(XI, 76 p. 19 illus., 17 illus. in color.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-981-19-7811-1
978-981-19-7810-4 (ISBN der Printausgabe); 978-981-19-7812-8 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-981-19-7811-1


Sachgebiete: 
bicssc: JN ; bicssc: JHB ; bisacsh: EDU040000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Introduction -- Chapter 1 - Making sense of interculturality -- Chapter 2 - The More-than-human and interculturality -- Chapter 3 – Chinese things for interculturality -- Conclusion -- Bibliography.

This book examines today’s central and yet often misunderstood and misconstrued notion of interculturality. It specifically focuses on one aspect of intercultural awareness that has been ignored in research and education: the presence and influence of things on the way we experience, do, and reflect on interculturality. This book provides the readers with opportunities to engage with interculturality by reflecting on how our lives are full of things and entangled with them. It urges teachers, teacher educators, scholars, and students to open their eyes to the richness that the more-than-human, with which we can reflect, has to offer for intercultural communication education.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1