bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1818437570
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Bücher, Karten, Noten
 
K10plusPPN: 
1818437570     Zitierlink
Titel: 
Native speakers, interrupted : differential object marking and language change in heritage languages / Silvina Montrul, University of Illinois, Urbana-Champaign
Autorin/Autor: 
Montrul, Silvina, 1966- [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
Cambridge ; New York, NY ; Port Melbourne ; New Delhi ; Singapore : Cambridge University Press, 2023
Umfang: 
xxii, 324 Seiten : Illustrationen, Diagramme
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Literaturverzeichnis: Seite 293-321
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Montrul, Silvina : Native speakers, interrupted. - Cambridge, United Kingdom : New York, NY : Cambridge University Press, 2023 (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-107-13337-2 (hardback); 978-1-107-58989-6 (paperback)
978-1-316-45969-0 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
LoC-Nr.: 
2022040858
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1352442916     see Worldcat


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
"A heritage language is the term given to a language spoken at home by bilingual children of immigrant parents. Written by a leading figure in the field, this pioneering, in-depth study brings together three heritage languages - Hindu, Spanish, and Romanian - spoken in the United States. It demonstrates how heritage speakers drive morphosyntactic change when certain environmental characteristics are met and considers the relationship between social and cognitive factors and timing in language acquisition, bilingualism, and language change. It also discusses the implications of the findings for the language education of heritage speakers in the USA and considers how the heritage language can be maintained in the English-speaking school system. Advancing our understanding of heritage language development and change, this book is essential reading for students and researchers of linguistics and multilingualism, immigration, education studies, and language policy, as well as for educators and policy makers"--

1 von 1
      
1 von 1