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K10plusPPN: 
1815534931     Zitierlink
Titel: 
Overcoming conflict : history teaching, peacebuilding, reconciliation / Florian Helfer, Peter Geiss, Sandra Müller-Tietz, Michael Rohrschneider editors
Beteiligt: 
Helfer, Florian [Herausgeberin/-geber] ; Geiss, Peter, 1971- [Herausgeberin/-geber] info info ; Müller-Tietz, Sandra [Herausgeberin/-geber] ; Rohrschneider, Michael, 1966- [Herausgeberin/-geber] info info
Erschienen: 
Wiesbaden ; [Heidelberg] : Springer VS, [2023] [© 2023]
Umfang: 
xi, 286 Seiten : Illustrationen ; 23.5 cm x 15.5 cm
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet (Rechtsgrundlage Pflichtexemplar Baden-Württemberg). BLB Karlsruhe
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Online-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-3-658-39236-9 ( : (Festeinband : circa EUR 128.39 (DE) (freier Preis), circa EUR 131.99 (AT) (freier Preis), circa CHF 141.50 (freier Preis), circa EUR 119.99)); 3-658-39236-3
978-3-658-39237-6 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff); 978-3-658-39239-0 (ISBN der parallelen Ausgabe)
DNB-Nr.: 
1266111883
WV-Nr.: 
22,N35
EAN: 
9783658392369
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1343011975     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-3-658-39237-6


Art und Inhalt: 
Sachgebiete: 
DNB-info (Grundnotation: 900) ; Hilfstafel T1--071    see Ähnliche Literatur
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Peacebuilding and reconciliation between groups and entire nations that share a violent past are among the toughest, yet most important, challenges for modern societies. Opposing perspectives, disagreements about the interpretation of historical events or even entirely different narratives too often impede processes of rapprochement. How can teaching history contribute to overcoming the demarcation lines of such narratives and resolving historical conflicts that are passed on from generation to generation or renewed, amplified and exploited for present political purposes? This volume comprises twelve case studies-from Central and Eastern Europe to South Africa, from the Middle East to East Asia-exploring stories about successes and failures in the never-ending struggle for peaceful coexistence. All of them ultimately reflect the fundamental question of our discipline: Can we learn from history?


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