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K10plusPPN: 
1810001188     Zitierlink
Titel: 
To know is to compare : studying social media across nations, media, and platforms / Mora Matassi and Pablo J. Boczkowski
Autorin/Autor: 
Matassi, Mora, ca. 21. Jahrhundert [Verfasserin/Verfasser] info info
Beteiligt: 
Boczkowski, Pablo J., 1965- [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
Cambridge, Massachusetts ; London, England : The MIT Press, [2023]
Umfang: 
x, 212 Seiten : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Literaturverzeichnis: Seite 165-202
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Matassi, Mora : To know is to compare. - Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, [2023] (Online-Ausgabe)
Erscheint auch als: To know is to compare / Mora Matassi (Online-Ausgabe)
Erscheint auch als: To Know Is to Compare / Matassi, Mora (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-0-262-54593-8 (paperback)
978-0-262-37498-9 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff); 978-0-262-37497-2 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
LoC-Nr.: 
2022030583
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1376682667     see Worldcat


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Nations, media, and platforms -- Part 1. Foundations -- Cross-national and regional comparisons -- Cross-media comparisons -- Cross-platform comparisons -- Part 2. Pathways -- Histories -- Languages -- Blurred genres, trading zones and heterogeneous inquiries.

"The authors argue that scholarship on social media has been limited by an over-reliance on single country studies that focus on one platform at a time, without considering the ties between platforms and other media. To overcome these limitations, the authors propose that social media are better understood by comparing processes of development and use across nations, media, and platforms"--


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