bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1796781932
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1796781932     Zitierlink
Titel: 
Breastfeeding Privatization in Public Education : Classroom Mothers in Neoliberal Times and the Patriarchal Mother-Power in School / by Meral Apak
Autorin/Autor: 
Apak, Meral [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2022.
Erschienen: 
Singapore : Springer Singapore [2022.] ; Singapore : Imprint: Springer [2022.], 2022
Umfang: 
1 Online-Ressource(XIII, 199 p. 1 illus.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-981-19-0260-4
978-981-19-0259-8 (ISBN der Printausgabe); 978-981-19-0261-1 (ISBN der Printausgabe); 978-981-19-0262-8 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-981-19-0260-4


Sachgebiete: 
bicssc: JN ; bicssc: JHB ; bisacsh: EDU040000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
1. Introduction -- 2. Historical, political and social background: The neoliberal times and education -- 3. Unpaid care labour, voluntary work and motherhood -- 4. Forms of capital and parental involvement -- 5. Classroom mothers: A reserve army of labour behind the school system -- 6. School as a territory of power and classroom motherhood as a power position -- 7. Classroom motherhood as a power position -- 8. Classroom mothers and the neoliberal education : A match or a mismatch? -- 9. Bibliography.

This book unveils women’s empowerment as mothers as a notion in the school system that reinforces patriarchy rather than weakening it. It discusses how empowerment is a contested notion, even though it is mostly praised in terms of women’s emancipation. This book explores the concept that although women are breastfeeding education as mothers in the neoliberal education system, they are not necessarily doing so as a self-sacrifice as one may generalize in the context of neoliberal economy. Instead, this book argues that women are doing this as a means of investment for gaining a sense of individual power, which ironically, reinforces patriarchal values. It presents demonstrative and descriptive practical incidences in the field.
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1