bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1787985059
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1787985059     Zitierlink
Titel: 
Singing Like Germans : Black Musicians in the Land of Bach, Beethoven, and Brahms
Autorin/Autor: 
Erschienen: 
Ithaca : Cornell University Press [2021], 2021
Umfang: 
1 Online-Ressource (368 pages)
Sprache(n): 
Englisch
ISBN: 
978-1-5017-5985-7 (electronic bk.)
978-1-5017-5986-4 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Elektronische Ressource: Zugang über Aggregator-Datenbank (OPAC-Hinweis:Zugang für den berechtigten Nutzerkreis des FID MUS) (Lizenzangabe: Lizenzpflichtig)


Sachgebiete: 
Fachinformationsdienst(e): FID-MUS-DE-12
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Singing Like Germans -- Contents -- Acknowledgments -- Note on Translation -- Introduction -- Part I: 1870-1914 -- 1. How Beethoven Came to Black America: German Musical Universalism and Black Education after the Civil War -- 2. African American Intellectual and Musical Migration to the Kaiserreich -- 3. The Sonic Color Line Belts the World: Constructing Race and Music in Central Europe -- Part II: 1918-1945 -- 4. Blackness and Classical Music in the Age of the Black Horror on the Rhine Campaign -- 5. Singing Lieder, Hearing Race: Debating Blackness, Whiteness, and German Music in Interwar Central Europe -- 6. "A Negro Who Sings German Lieder Jeopardizes German Culture": Black Musicians under the Shadow of Nazism -- Part III: 1945-1961 -- 7. "And I Thought They Were a Decadent Race": Denazification, the Cold War, and (African) American Involvement in Postwar West German Musical Life -- 8. Breaking with the Past: Race, Gender, and Opera after 1945 -- 9. Singing in the Promised Land: Black Musicians in the German Democratic Republic -- Conclusion -- Notes -- Bibliography -- Index.

An interdisciplinary and transatlantic history, Singing Like Germans suggests that listening to music is not a passive experience, but an active process where racial and gendered categories are constantly made and unmade
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1