Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Singing Like Germans -- Contents -- Acknowledgments -- Note on Translation -- Introduction -- Part I: 1870-1914 -- 1. How Beethoven Came to Black America: German Musical Universalism and Black Education after the Civil War -- 2. African American Intellectual and Musical Migration to the Kaiserreich -- 3. The Sonic Color Line Belts the World: Constructing Race and Music in Central Europe -- Part II: 1918-1945 -- 4. Blackness and Classical Music in the Age of the Black Horror on the Rhine Campaign -- 5. Singing Lieder, Hearing Race: Debating Blackness, Whiteness, and German Music in Interwar Central Europe -- 6. "A Negro Who Sings German Lieder Jeopardizes German Culture": Black Musicians under the Shadow of Nazism -- Part III: 1945-1961 -- 7. "And I Thought They Were a Decadent Race": Denazification, the Cold War, and (African) American Involvement in Postwar West German Musical Life -- 8. Breaking with the Past: Race, Gender, and Opera after 1945 -- 9. Singing in the Promised Land: Black Musicians in the German Democratic Republic -- Conclusion -- Notes -- Bibliography -- Index.
An interdisciplinary and transatlantic history, Singing Like Germans suggests that listening to music is not a passive experience, but an active process where racial and gendered categories are constantly made and unmade