Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 1787351971
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
London : UCL Press [2018], 2018
Umfang: 
1 Online-Ressource (x, 199 pages) : illustrations
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references (pages 173-195) and index
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
1-78735-195-5 electronic bk.
1-78735-196-3
1-78735-197-1
1-78735-196-3
978-1-78735-195-0 electronic bk.
978-1-78735-197-4
978-1-78735-196-7
978-1-78735-196-7
Weitere Ausgaben: 1-78735-197-1 (Druckausgabe)
Global Trade Item Number: 
9781787351967
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: Z1003
Dewey Dezimal-Klassifikation: 028;
bisacsh: LIT007000
bisacsh: SOC002010
bisacsh: POL038000
bisacsh: LIT0200000
bisacsh: SOC052000
Inhalt: 
New technologies are changing our reading habits. Laptops, e-readers, tablets and other handheld devices supply new platforms for reading, and we must learn to manage them by scrolling, clicking or tapping. Reading Today places reading in current literary and cultural contexts in order to analyse how these contexts challenge our conceptions of who reads, what reading is, how we read, where we read, and for what purposes - and then responds to the questions this analysis raises. Is our reading experience becoming a 'flat' one? And does reading in a media environment favour quick reading? Alongside these questions, the contributors unpack emerging strategies of reading. They consider, for example, how paying attention to readers' emotional reactions as an indispensable component of reading affects our conception of the reading process. Other chapters consider how reading can be explored through such topics as experimental literature, the contemporary encyclopedic novel and the healing power of books
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1