bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1780561849
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Bücher, Karten, Noten
 
K10plusPPN: 
1780561849     Zitierlink
Titel: 
The social construction of difference and inequality : race, class, gender, and sexuality / Tracy E. Ore, Saint Cloud State University
Autorin/Autor: 
Ore, Tracy E. [Verfasserin/Verfasser] info info
Ausgabe: 
Eighth edition
Erschienen: 
New York, NY ; Oxford : Oxford University Press, [2023]
Umfang: 
xvii, 536 Seiten : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Revised edition of the author's The social construction of difference and inequality, [2019]. - Includes bibliographical references and index
2203
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Ore, Tracy E : Social construction of difference and inequality. - New York, NY : Oxford University Press, 2022 (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-0-19-761896-7 (paperback)
978-0-19-761898-1 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
EAN: 
9780197618967
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1422098415     see Worldcat


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
"The Social Construction of Difference and Inequality: Race, Class, Gender, and Sexuality, Eighth Edition, surveys how and why the categories of race, class, gender, and sexuality are constructed, maintained, experienced, and transformed. This popular anthology moves beyond simply discussing various forms of stratification and the impact on members of marginalized groups by providing a thorough discussion of how such systems of stratification are formed, perpetuated, and interconnected. Each reading ends with critical-thinking questions to help students relate content to their own lives and understand how their attitudes, actions, and perspectives may serve to perpetuate a stratified system"--


Mehr zum Titel: 

1 von 1
      
1 von 1