bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1777509661
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1777509661     Zitierlink
Titel: 
The Social, Cultural, and Political Discourses of Autism / by Jessica Nina Lester, Michelle O'Reilly
Autorin/Autor: 
Lester, Jessica Nina [Verfasserin/Verfasser]
Beteiligt: 
O'Reilly, Michelle [Verfasserin/Verfasser]
Ausgabe: 
1st ed. 2021.
Erschienen: 
Dordrecht : Springer Netherlands [2021.] ; Dordrecht : Imprint: Springer [2021.], 2021
Umfang: 
1 Online-Ressource(XIV, 199 p. 3 illus., 1 illus. in color.)
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-94-024-2134-7
978-94-024-2133-0 (ISBN der Printausgabe); 978-94-024-2135-4 (ISBN der Printausgabe); 978-94-024-2136-1 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-94-024-2134-7


Sachgebiete: 
bicssc: JN ; bisacsh: EDU040000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Introduction -- Chapter 1: What is autism – a medical understanding -- Chapter 2: Historical and social construction of disability -- Chapter 3: The social, cultural, and discursive construction of autism -- Chapter 4: Meaning(s) of autism -- Chapter 5: The economic framing of mental health -- Chapter 6: Stigma and disability -- Chapter 7: Autism and inequality -- Chapter 8: Navigating school and community spaces -- Chapter 9: Unpacking the myth of Autism -- Chapter 10: Conclusions.

Taking up a social constructionist position, this book illustrates the social and cultural construction of autism as made visible in everyday, educational, institutional and historical discourses, alongside a careful consideration of the bodily and material realities of embodied differences. The authors highlight the economic consequences of a disabling culture, and explore how autism fits within broader arguments related to normality, abnormality and stigma. To do this, they provide a theoretically and historically grounded discussion of autism—one designed to layer and complicate the discussions that surround autism and disability in schools, health clinics, and society writ large. In addition, they locate this discussion across two contexts – the US and the UK – and draw upon empirical examples to illustrate the key points. Located at the intersection of critical disability studies and discourse studies, the book offers a critical reframing of autism and childhood mental health disorders more generally. .
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1