bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 177073676X
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
177073676X     Zitierlink
Titel: 
Educating musicians for sustainability / Anna Reid and Peter Petocz
Autorin/Autor: 
Reid, Anna, 1963- [Verfasserin/Verfasser] info info
Beteiligt: 
Petocz, Peter [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
New York, NY : Routledge, 2022
Umfang: 
1 Online-Ressource
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Reid, Anna, 1963- : Educating musicians for sustainability. - New York : Routledge, 2021 (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-003-04464-2 (electronic book); 1-003-04464-6 (electronic book); 1-000-45058-9 (electronic book); 978-1-000-45059-0 (electronic book); 978-1-000-45058-3 (electronic book); 1-000-45059-7 (electronic book)
978-0-367-49121-5 (ISBN der parallelen Ausgabe); 978-1-032-05913-6 (ISBN der parallelen Ausgabe); 978-0-367-49121-5 (ISBN der Printausgabe)


Link zum Volltext: 


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
bisacsh: EDU 000000 ; bicssc: AV
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Introduction -- Perspectives on sustainability -- Cultural sustainability in music -- Environmental sustainability in music -- Economic sustainability in music -- Social sustainability in music -- Case studies of music and sustainability -- Conclusion.

"Educating Musicians for Sustainability investigates the ways in which sustainability plays an important role in the education and professional preparation of musicians. It attempts to put into practice the aspirations of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014) to integrate sustainability into education at all levels and disciplines. Organised around the four 'pillars of sustainability' - environmental, social, economic and cultural - aspects of music education reveal a multitude of intersections. Identifying and exemplifying these intersections assists aspiring musicians to develop a broader view of the profession of music as a human endeavour that is intimately related to the world in which they are living"--
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1