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K10plusPPN: 
1761230735     Zitierlink
Titel: 
Entrepreneurs of identity : the Islamic State's symbolic repertoire / Christoph Günther
Autorin/Autor: 
Günther, Christoph [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
New York ; Oxford : Berghahn, 2022
Umfang: 
xi, 208 Seiten : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Angaben zum Inhalt: 
Anmerkung: 
Literaturverzeichnis: Seite 162-201, Register
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Entrepreneurs of identity / Günther, Christoph (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-80073-266-7 (hbk.)
978-1-80073-267-4 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1310244569     see Worldcat


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
SSG-Nummer(n): 0
Schlagwörter (Thesauri): 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Describing the Islamic State’s ideologues as ‘entrepreneurs of identity’, this book explores how the group defined categories of social identity and used them as tools of communicative and cognitive structuring. Based on a wide dossier of original texts, speeches, images, and videos, the book examines how these ideologues have built a symbolic repertoire around the black flag as well as ideas and social practices such as the dictum to command good and forbid wrong, the supervision of public behaviour, and the oath of allegiance to the Caliph.

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