Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 1747384895
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Körperschaft/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Paris : OECD, [2021]
Copyright-Datum: 
2021
Umfang: 
1 Online-Ressource (182 Seiten) : Illustrationen
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Literaturangaben
Bandzählung kam vom Verlag, im Band selbst nicht zu entnehmen
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-92-64-36734-0
978-92-64-65558-4 PDF
978-92-64-41073-2 EPUB
Weitere Ausgaben: 978-92-64-56826-6 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Inhalt: 
The work of teachers matters in many different ways. Not only do they provide students with the knowledge and skills needed to thrive in the labour market, but they also help develop the social-emotional skills that are vital for students personal development and for their active citizenship. But how do teachers best achieve this? By linking 2018 data from the Teaching and Learning International Survey (TALIS) with evidence from the Programme for International Student Assessment (PISA) known as the TALIS-PISA link this report aims to identify the teacher and school factors that matter most for student achievement and social-emotional development. The report uses a data-driven approach based on machine learning and standard regression analyses to identify the dimensions that are most strongly linked with student outcomes, and then combines this with a careful review of theory and previous research to analyse and interpret the findings. These findings provide a rich illustration of the many ways in which teachers and school leaders might influence the success of their students, acting as a tool for educators to reflect upon their own practice. Finally, the report offers several directions for education policy.
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
zugehörige Publikationen  
1 von 1