bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1736824422
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Bücher, Karten, Noten
 
K10plusPPN: 
1736824422     Zitierlink
Titel: 
Development and social change : a global perspective / Philip McMichael (Cornell University), Heloise Weber (University of Queensland)
Autorin/Autor: 
McMichael, Philip, 1947- [Verfasserin/Verfasser] info info
Beteiligt: 
Weber, Heloise [Verfasserin/Verfasser] info info
Ausgabe: 
Seventh edition
Erschienen: 
Los Angeles : SAGE, [2022]
Umfang: 
xxvii, 430 Seiten : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index
ISBN: 
978-1-5443-0536-3 (paperback)
978-1-5443-0534-9 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff); 978-1-5443-0535-6 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff); 978-1-5443-0537-0 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
LoC-Nr.: 
2020040319
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1226330004     see Worldcat


Sachgebiete: 
Schlagwörter (Thesauri): 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
"Development and Social Change: A Global Perspective describes the dramatic acceleration of the global and political economy in a story that has four parts: colonialism, the development era, the current era of globalization, and global counter-movements for equity and sustainability. The text, filled with case studies, helps students make sense of a complex world in transition and explains how globalization became part of public discourse. It encourages them to see global development as a contested historical project, not simply a story about inevitable "progress." The authors show how development stems from unequal power relationships among nations, often with planet-threatening environmental outcomes.--challenging students to see themselves as global citizens whose consumption decisions have real implications."


Mehr zum Titel: 

1 von 1
      
1 von 1