Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Culture, mind, and brain : emerging concepts, models, and applications / edited by Laurence J. Kirmayer (McGill University), Carol M. Worthman (Emory University), Shinobu Kitayama (University of Michigan), Robert Lemelson (University of California, Los Angeles), Constance A. Cummings (The Foundation for Psychocultural Research)
"This book explores current advances in the scientific study of the inter-relationships among culture, mind and brain. The contributors draw from social sciences, psychology and neuroscience to show the interplay of biology, cognition, and social contexts in human experience. Part 1 of the book includes three sections presenting diverse theoretical models lines of research. The first section addresses the dynamic interactions of culture, mind and brain on multiple timescales: evolutionary, co-evolutionary, historical, developmental and everyday contexts. The section section considers ways of thinking about the brain in social context, beginning with an enactivist perspective, and then presenting a constructivist view of emotion, experimental studies of priming effects, and a discussion of emergence of the sense of agency. A third section considers how social coordination and cooperative are achieved through joint action, acquiring social norms, and engaging in ritual practices. Part 2 of the book considers the intersection of neuroscience and social science in specific domains, including history, spatial learning, education, music, literature, film, global mental health, urbanization, the Internet, and neurodiversity. Taken together the chapters contribute to a multilevel, multiscale view of the co-construction of mind, brain and culture. An epilogue considers the challenges and prospects for future interdisciplinary work"--