bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1689198338
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1689198338     Zitierlink
Titel: 
Photographic returns : racial justice and the time of photography / by Shawn Michelle Smith
Autorin/Autor: 
Smith, Shawn Michelle, 1965- [Verfasserin/Verfasser] info info
Erschienen: 
Durham : Duke University Press, 2020
Umfang: 
1 Online-Ressource (ix, 236 Seiten)
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Photographic returns / Smith, Shawn Michelle (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-4780-0553-7
978-1-4780-0468-4 (ISBN der Printausgabe); 978-1-4780-0407-3 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1178767433     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1215/9781478005537


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
In Photographic Returns Shawn Michelle Smith traces how historical moments of racial crisis come to be known photographically and how the past continues to inhabit, punctuate, and transform the present through the photographic medium in contemporary art. Smith engages photographs by Rashid Johnson, Sally Mann, Deborah Luster, Lorna Simpson, Jason Lazarus, Carrie Mae Weems, Taryn Simon, and Dawoud Bey, among others. Each of these artists turns to the past—whether by using nineteenth-century techniques to produce images or by re-creating iconic historic photographs—as a way to use history to negotiate the present and to call attention to the unfinished political project of racial justice in the United States. By interrogating their use of photography to recall, revise, and amplify the relationship between racial politics of the past and present, Smith locates a temporal recursivity that is intrinsic to photography, in which images return to haunt the viewer and prompt reflection on the present and an imagination of a more just future.


Mehr zum Titel: 
 Zum Volltext 

1 von 1
      
1 von 1