bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 1681949873
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
1681949873     Zitierlink
Titel: 
Culture-inclusive theories : an epistemological strategy / Kwang-Kuo Hwang.
Autorin/Autor: 
Huang, Guangguo [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
Cambridge : Cambridge University Press, 2019
Umfang: 
1 online resource (67 pages) : digital, PDF file(s).
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 26 Aug 2019)
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-108-75988-5 (ebook); 978-1-108-71865-3 (paperback)
978-1-108-71865-3 (ISBN der Printausgabe)
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1124798239     see Worldcat


Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1017/9781108759885


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
The author proposes an epistemological strategy to resolve controversial issues in the indigenous psychology (IP) movement. These include the nature of IPs, scientific standards, cultural concepts, philosophy of science, mainstream psychology, generalization of findings, and the isolation and independence of IPs. The approach includes a two-step strategy for construction of culture-inclusive theories, based on a Mandala model of self and a Face and Favor model for social interaction, and the use of these models to develop culture-inclusive theories for Confucian morphostasis. The author has successfully used this strategy, and encourages others to use it to construct their own culture-inclusive theories.
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1