Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 1677917644
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Paris : OECD, 2019
Umfang: 
1 Online-Ressource (circa 84 Seiten) : Illustrationen
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Zusammenfassung in französischer Sprache
Identifier: 
Schlagwörter: 
Art/Inhalt: 
Amtsdruckschrift / Government document
Mehr zum Thema: 
Journal of Economic Literature: I26
Journal of Economic Literature: J3
Journal of Economic Literature: J24
Journal of Economic Literature: M54
Inhalt: 
This study aims at disentangling the returns to formal, non-formal and informal training and fills key knowledge gaps. Informal learning is found to be by far the most common form of job-related learning at work. Learning informally at work is found to be associated with 3.5% higher wages, on top of the wage returns of non-formal training which amount to about 11%. Work environments which apply high performance work organisation practices i.e. where workers have more autonomy and work in teams are found to nurture a training culture that yields high returns. Workers in these contexts are 12% more likely to experience informal learning. In addition, they also reap higher returns from the training they attend, both non-formal and informal. This suggests that HPWP may amplify the benefits of learning at work, possibly giving workers more opportunities to turn what they learn into immediate use because of the increased flexibility in organising once work.
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
zugehörige Publikationen  
1 von 1