Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
As the largest national group of guest workers in Germany, the Turks became a visible presence in local neighbourhoods and schools and had diverse social, cultural, and religious needs. Focussing on West Berlin, Sarah Thomsen Vierra explores the history of Turkish immigrants and their children from the early days of their participation in the post-war guest worker program to the formation of multi-generational communities. Both German and Turkish sources help to uncover how the first and second generations created spaces of belonging for themselves within and alongside West German society, while also highlighting the factors that influenced that process, from individual agency and community dynamics to larger institutional factors such as educational policy and city renovation projects. By examining the significance of daily interactions at the workplace, in the home, in the neighbourhood, and in places of worship, we see that spatial belonging was profoundly linked to local-level daily life and experiences
Settling in at work -- At home in Almanya -- Around the neighborhood -- Learning to belong -- Making space for religion -- Belonging in reunified Germany -- Conclusion : integration as history, reciprocity, and space
Turkish Germans in the Federal Republic of Germany : immigration, space, and belonging, 1961-1990 / Thomsen Vierra, Sarah. Cambridge : Cambridge University Press, October 2018