Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 086047264
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Körperschaft/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Honolulu : University of Hawaiʿi Press, c2003
Umfang: 
XXVI, 304 S. : Ill.
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references (p. [287]-297) and index. - Filmography: p. [249]-267
Filmography: p. [249]-267
Electronic reproduction, Boulder, Colo : NetLibrary, 2003
Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
0-585-47914-3 electronic bk.
978-0-585-47914-9 electronic bk.
Weitere Ausgaben: 978-0-8248-6563-4 (Druckausgabe), 0-8248-6563-4 (Druckausgabe), 0-8248-2532-2 (Druckausgabe), 978-0-8248-3296-4 (Druckausgabe), 978-0-8248-2532-4 (Druckausgabe), 0-8248-3296-5 (Druckausgabe), 0-8248-2532-2 (Druckausgabe)
Mehr zum Titel: 
Part I. Early production. From shadow-play to a national cinema ; Reconstructing history: the (im)possible engagement between feminism and postmodernism in Stanley Kwan's Center stage -- Part II. Socialist cinema. Constructing and consuming the revolutionary narratives ; Gender politics and socialist discourse in Xie Jin's The red detachment of women -- Part III. The new wave. Screening China: national allegories and international receptions ; The search for male masculinity and sexuality in Zhang Yimou's Ju dou ; Subjected body and gendered identity: female impersonation in Chen Kaige's Farewell my concubine -- Part IV. Women's films. Feminism with Chinese characteristics? ; Desire in difference: female voice and point of view in Hu Mei's Army nurse ; Transgender masquerading in Huang Shuqin's Human, woman, demon
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: PN1993.5.C4
Dewey Dezimal-Klassifikation: 791.43/0951; ; 791.430951;
bisacsh: PER004040
bisacsh: PER 004040
Inhalt: 
Part I. Early production. From shadow-play to a national cinema ; Reconstructing history: the (im)possible engagement between feminism and postmodernism in Stanley Kwan's Center stage -- Part II. Socialist cinema. Constructing and consuming the revolutionary narratives ; Gender politics and socialist discourse in Xie Jin's The red detachment of women -- Part III. The new wave. Screening China: national allegories and international receptions ; The search for male masculinity and sexuality in Zhang Yimou's Ju dou ; Subjected body and gendered identity: female impersonation in Chen Kaige's Farewell my concubine -- Part IV. Women's films. Feminism with Chinese characteristics? ; Desire in difference: female voice and point of view in Hu Mei's Army nurse ; Transgender masquerading in Huang Shuqin's Human, woman, demon
 
Sekundärausgabe: 
Online-Ausg.
Veröffentlichungsangabe: 
Boulder, Colo : NetLibrary, 2003
Hersteller: 
Boulder, Colo : NetLibrary
Gesamttitel: 
Mehr zum Titel: 
Rechteinformation:
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1