Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 749267747
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 1990
Umfang: 
Online-Ressource (208p) : digital
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789401073776
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9780792306207
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789400919631
ISBN: 
978-94-009-1962-4
Weitere Ausgaben: 978-94-010-7377-6 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: HM401-1281
Dewey Dezimal-Klassifikation: 301;
Book Industry Communication: JHB
Book Industry Communication: JHB
bisacsh: SOC026000
Inhalt: 
One — Gamed Simulations for Social Scientists -- Gaming in the College Classroom -- Scientific Gaming -- Gamed Simulation -- Social Science Research with Gamed Simulations -- Games Versus Real Life -- The Industrial Revolution -- Starpower -- Research Design -- Stratification in Agrarian and Industrial Society Contrasted -- Findings About Conflict and Change -- What is a Gamed Simulation? -- Simulation -- Gamed Simulations -- two — History of Gamed Simulation in Social Science Research -- Inter-Nation Simulation (INS) -- Simsoc (Simulated Society) -- Starpower -- High School -- Generation Gap -- The Commons Game -- Conclusion -- three — Theory -- Social Structure -- Open and Closed Social Systems -- Implications of Social Structure for Empirical Predictions Concerning Play of Starpower -- Status Characteristics -- The Intergroup Association Block -- The Formation of Interests and Perceptions -- Group Size and the Organization of Interest Groups -- The Second Round -- Rule Change Portion of the Game and Class Conflict -- Mobilization -- Group Interaction -- Rule Changes -- Elite Theory -- Law -- Repression -- Collective Action -- The Results of Repression and Collective Action -- Four — History and Rules of Starpower -- History -- How Starpower is Played -- Transcript of a Play of Starpower -- Five — Operationalization of Concepts of the Theory Model -- The Social Structural Block: Manipulated Variables -- Variables of the Status Characteristics Block -- Round 2 -- The Rule Change Portion of the Game -- Round 3 -- Six — Hypotheses to be Tested in the Starpower Simulation -- Components of the Theoretical Model -- Round 2 -- The End of Round 2 -- The Rule Change Portion of the Game -- Round 3 -- Summary of the Hypotheses -- Seven — Research Procedures -- The Classroom Groups -- Player Characteristics -- Size of Societies -- Size of Social Classes -- Late Arriving Players -- Starpower and the Sociology and Social Anthropology Curriculum -- Game Administration -- Identification Tags -- Player’s Logs -- Timing of Rounds -- Standardized Bonus Rounds -- Round 3 -- Rule Changes -- Collective Action -- Debriefing -- Summary -- Eight — Qualitative Analysis of Starpower -- The Day We Played Starpower: Observations by a Fictitious Player -- Group Bonus -- Motility -- Rule Changes -- Collective Action -- Comments by Players -- Summary of the Observations -- Nine — Findings from the Quantitative Analysis of Collective Action in Starpower -- Round 1 -- Round 2 -- Transition Period at the end of Round 2 -- Rule Changes -- Verbal Interactions -- Collective Action -- Round 3 -- Summary of Data Analysis -- Afterword -- Appendix a — Sample Scoresheet -- References.
 
Gesamttitel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1