Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 748936599
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 2002
Umfang: 
Online-Ressource (VII, 207 p) : digital
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789048160037
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9781402005824
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9789401599818
ISBN: 
978-94-015-9980-1
Weitere Ausgaben: 978-90-481-6003-7 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LC189-214.53
Dewey Dezimal-Klassifikation: 306.43;
Book Industry Communication: JN
bisacsh: EDU040000
Book Industry Communication: JHB
Inhalt: 
One of the persistent challenges confronting societies is how to reduce inequalities in the educational and occupational attainment of students from different socio-economic, ethnic and race group backgrounds. This book represents a major advance in examining such educational problems. From an analysis of international investigations of family and school influences, a context theory of students' school outcomes is developed. This work brings together wonderful summaries of research and ads new insights from the author's own investigations. One of its substantial attributes is that it integrates qualitative and quantitative research orientations and methodologies, which is a major step forward in educational and social science research. A set of family and school measures is included that might be used by researchers and students as they examine the context theory, and by educators involved in school reform programs. This book will have a great appeal not only for students and researchers in educational fields but also for scholars in many other social science disciplines
 
Gesamttitel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1