Titel: | |
VerfasserIn: | |
Sprache/n: | Englisch |
Veröffentlichungsangabe: | Paris : OECD, Economics Dep., 2013 |
Umfang: | Online-Ressource (16 S.) : graph. Darst. |
Identnummer: | ECO/WKP(2013)20 |
Schriftenreihe: | |
Anmerkung: | Zsfassung in franz. Sprache Systemvoraussetzungen: Acrobat Reader |
Identifier: | |
Schlagwörter: | |
Art/Inhalt: | Amtsdruckschrift / Government document / Arbeitspapier / Working paper / Online-Publikation / Online-publication |
Mehr zum Thema: | Journal of Economic Literature: I24Journal of Economic Literature: I25Journal of Economic Literature: I21Journal of Economic Literature: H52 |
Inhalt: | OECDs PISA publications highlight the impact of economic, social and cultural status (ESCS) on students results within countries. The focus here is to investigate whether ESCS measures could contribute to differences in aggregate educational outcomes between countries. There is some evidence that, after controlling for education spending and the overall level of economic development, differences in ESCS might account for a substantial amount of Frances gap in average PISA scores with respect to best performing OECD countries, albeit by no means all of it. |
| |
Anmerkung: | Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt. |
Volltext: | |
|
|
| |