Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 571011128
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
VerfasserIn: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Dordrecht : Springer, 2005
Umfang: 
Online-Ressource : v.: digital
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Includes bibliographical references
ISBN: 
978-1-4020-4452-6
Weitere Ausgaben: 978-1-4020-3290-5 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LB2822.82
Dewey Dezimal-Klassifikation: 370;
Inhalt: 
The purpose of this volume is to locate school improvement within a theoretical and practical framework, to illustrate the challenges facing school improvement strategies from a policy context, to demonstrate the evolution of a range of school improvement strategies in recent times, and through reports of recent research to challenge the assumptions underlying contemporary school improvement approaches. These concerns are reflected in the four major sections of the book. (1) Towards a Theory of School Development, (2) The Contemporary Context of School Improvement, (3) Tensions and Contrasts in School Improvement Strategies, (4) The Effectiveness of School Improvement Strategies. This volume (part of 4 volumes) is the fourth section in the International Handbook of Educational Change. The volumes are a state-of-the-art collection of the most important ideas and evidence of educational change. The volumes bring together some of the most influential thinkers and writers on educational change. It deals with issues like educational innovation, reform, restructuring, culture-building, inspection, school-review, and change management. School leaders, system administration, teacher leaders, consultants, facilitators, educational researchers, staff developers and change agents of all kinds will find these volumes an indispensable resource for guiding them to both classic and cutting-edge understandings of educational change, no other work provides as comprehensive coverage of the field of educational change.
 
Sekundärausgabe: 
Online-Ausg.
Gesamttitel: 
Anmerkung: 
Electronic reproduction; Available via World Wide Web
Mehr zum Titel: 
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1