Titel: | |
VerfasserIn: | |
Sonst. Personen: | |
Sprache/n: | Englisch |
Veröffentlichungsangabe: | Dordrecht : Springer, 2007 |
Umfang: | Online-Ressource : v.: digital |
Art des Inhalts: | |
Schriftenreihe: | |
Anmerkung: | Description based upon print version of record |
ISBN: | 978-1-4020-5308-5 |
Identifier: | |
Mehr zum Titel: | The 'good practices' of Jozef Emiel Verheyenschoolman and Professor of Education at the Ghent University / Marc Depaepe, Frank Simon & Angelo Van Gorp -- Ovide Decroly, a hero of education / Angelo Van Gorp -- Why generalizability is not generalizable / Lynn Fendler -- The new languages and old institutions : problems of implementing new school governance / Daniel Tröhler -- Problematization or methodology / James D. Marshall -- The relevance of irrelevant research ; the irrelevance of relevant research / Paul Smeyers -- Expectations of what schientific research could (not) do / Kathleen Coessens and Jean Paul Van Bendegem -- Kuhnian science and education research : analytics of practice and training / Lynda Stone -- The international and the excellent in educational research / David Bridges -- Technical difficulties : the workings of practical judgement / Richard Smith -- The science of education -- disciplinary knowledge on non-knowledge/ignorance? / Edwin Keiner. |
Schlagwörter: | |
Sachgebiete: | |
Mehr zum Thema: | Klassifikation der Library of Congress: LB1028Dewey Dezimal-Klassifikation: 370.7; |
Inhalt: | Education and educational research are concerned with 'what works', to the exclusion of all other considerations. This book focuses on the problematical nature of the search for 'what works' in educational contexts, in practice as well as in theory |
Sekundärausgabe: | Online-Ausg. |
Gesamttitel: | |
Mehr zum Titel: | |
| |
Anmerkung: | Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots. |
Volltext: | |
| |
|
|
| |