Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 1693029804
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Frankfurt am Main ; Bern ; Bruxelles ; New York : Peter Lang, 2015
Umfang: 
1 Online-Ressource (372 Seiten)
ISBN: 
978-3-653-04415-7
Weitere Ausgaben: 978-3-631-65397-5 (Druckausgabe)
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Inhalt: 
Throughout the literature of creative learning, many assumptions and even stereotypes about the artists creativity are nurtured, often according to myths going back to the Romanticism. The authors have been investigating and describing outstanding artists creativity and learning/working processes, asking the question: how do artists create, learn, and organise their work? This book explores these questions by means of original empirical data (interviews with 22 artists) and theoretical research in the field of the arts and creativity from a learning perspective. Findings shed an original light on how artists learn and create, and how their creative learning and change processes come about, for instance when facilitating and leading creative processes
Contents: Artistic creativity Creative learning Organising of creative processes Artistic leadership Artistic creation Artistic collaboration Artistic learning Esthetic learning Artists narratives
Mehr zum Titel: 
Cover [Thumbnail cover image]
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1