Deutsch Englisch

Home

Neuerwerbungen

Speichern

Abmelden

Trefferanalyse

 
 
 
 
 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([ALL] Alle Wörter) 1030105715
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Singapore : Springer Singapore, 2019
Umfang: 
1 Online-Ressource (VIII, 133 Seiten)
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druckausgabe) : ISBN 9789811311017
Erscheint auch als (Druckausgabe) : ISBN 9789811311031
ISBN: 
978-981-13-1102-4
Weitere Ausgaben: 978-981-13-1101-7 (Druckausgabe), 978-981-13-1103-1 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: HM401-1281
Dewey Dezimal-Klassifikation: 301;
Thema – the subject category scheme for a global book trade: JHB
Book Industry Communication: JHB
bisacsh: SOC026000
Inhalt: 
This book explores how rural children negotiate economic insecurity and difference. Based on long-term ethnographic research in rural Australia, it shows that children draw on class-based ideas of moral worth, anchored in racialised and gendered understandings, to negotiate financial hardship and insecurity. Through close observations in the classroom, school yard and the home, and interviews with diverse young people, their parents and teachers, Class, Culture and Belonging in Rural Childhoods takes us deep into childrens everyday struggles and their efforts to manage insecurity and belonging within a polarised economic landscape. This book offers compelling new analysis of childrens experiences at a time of rapid and far-reaching change in rural communities and the world at large. This unique and engaging ethnography of rural Australia makes an important and timely contribution to wider understandings of how children navigate the precarious circumstances of the present
Introduction -- Chapter 1. Children in an Insecure Economy -- Chapter 2. Economy, Identity and Fairness -- Chapter 3. Researching Childhoods -- Chapter 4. Going without: dignity and resentment -- Chapter 5. Staying within: politics of difference -- Chapter 6. Cutting down: entitlement and solidarity -- Chapter 7: Stigma and boundary work -- Conclusion
 
Gesamttitel: 
Mehr zum Titel: 
Cover
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1