SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Western Representations of the Muslim Woman; From Termagant to Odalisque

B3Kat (1/1)


Western Representations of the Muslim Woman

From Termagant to Odalisque
Verfasser: Kahf, Mohja
978-0-292-79964-6

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
  • Volltext

Fach:
  • Soziologie


Letzte Änderung: 09.02.2022
Titel:Western Representations of the Muslim Woman
Untertitel:From Termagant to Odalisque
URL:https://doi.org/10.7560/743366
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:Mohja Kahf
ISBN:978-0-292-79964-6
Erscheinungsort:Austin
Verlag:University of Texas Press
Erscheinungsjahr:[2022]
Erscheinungsjahr:© 1999
DOI:10.7560/743366
Umfang:1 online resource
Fußnote :Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 31. Jan 2022)
Abstract:Veiled, secluded, submissive, oppressed-the "odalisque" image has held sway over Western representations of Muslim women since the Enlightenment of the eighteenth century. Yet during medieval and Renaissance times, European writers portrayed Muslim women in exactly the opposite way, as forceful queens of wanton and intimidating sexuality. In this illuminating study, Mohja Kahf traces the process through which the "termagant" became an "odalisque" in Western representations of Muslim women. Drawing examples from medieval chanson de geste and romance, Renaissance drama, Enlightenment prose, and Romantic poetry, she links the changing images of Muslim women to changes in European relations with the Islamic world, as well as to changing gender dynamics within Western societies
Sprache:eng
Fußnote :In English
Weitere Schlagwörter :Muslim women; Women in literature

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000zc 4500
001BV047824818
003DE-604
007cr|uuu---uuuuu
008220209s2022       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9780292799646 |9 978-0-292-79964-6 
0247 |a 10.7560/743366 |2 doi 
035 |a (ZDB-23-DGG)9780292799646 
035 |a (OCoLC)1296363315 
035 |a (DE-599)BVBBV047824818 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-1043 |a DE-1046 |a DE-858 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 
0820 |a 305.48/6971 |2 21 
1001 |a Kahf, Mohja |e Verfasser |4 aut 
24510|a Western Representations of the Muslim Woman |b From Termagant to Odalisque |c Mohja Kahf 
264 1|a Austin |b University of Texas Press |c [2022] 
264 4|c © 1999 
300 |a 1 online resource 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
500 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 31. Jan 2022) 
520 |a Veiled, secluded, submissive, oppressed-the "odalisque" image has held sway over Western representations of Muslim women since the Enlightenment of the eighteenth century. Yet during medieval and Renaissance times, European writers portrayed Muslim women in exactly the opposite way, as forceful queens of wanton and intimidating sexuality. In this illuminating study, Mohja Kahf traces the process through which the "termagant" became an "odalisque" in Western representations of Muslim women. Drawing examples from medieval chanson de geste and romance, Renaissance drama, Enlightenment prose, and Romantic poetry, she links the changing images of Muslim women to changes in European relations with the Islamic world, as well as to changing gender dynamics within Western societies 
546 |a In English 
650 7|a LITERARY CRITICISM / General |2 bisacsh 
650 4|a Muslim women 
650 4|a Women in literature 
85640|u https://doi.org/10.7560/743366 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
912 |a ZDB-23-DGG 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.7560/743366 |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033208144