SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Translating Jazz Into Poetry; From Mimesis to Metaphor

B3Kat (1/1)


Translating Jazz Into Poetry

From Mimesis to Metaphor
Verfasser: Redling, Erik
978-3-11-033901-7; 978-3-11-034459-2; 978-3-11-039528-0; 978-3-11-032654-3
Schlagwörter: USA GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Jazz poetry GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Intermedialität GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Jazz GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Kognitive Poetik GND link to dataset open/close  GND search link open/close 

 Computerdatei
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Volltext-Links:
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Amberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Coburg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Kempten
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Hochschulbibliothek Landshut
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Technische Hochschule Augsburg, Hochschulbibliothek
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Bamberg
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Passau
  • Volltext Zugang für Benutzer von: Universitätsbibliothek Regensburg
  • Volltext

Fach:
  • Anglistik / Amerikanistik
  • Musikwissenschaft


Letzte Änderung: 13.12.2023
Titel:Translating Jazz Into Poetry
Untertitel:From Mimesis to Metaphor
URL:https://doi.org/10.1515/9783110339017
URL Erlt Interna:Verlag
URL Erlt Info:URL des Erstveröffentlichers
Erläuterung :Volltext
Von:Erik Redling
ISBN:978-3-11-033901-7
ISBN:978-3-11-034459-2
Preis/Einband:bundle
ISBN:978-3-11-039528-0
Preis/Einband:EPUB
ISBN:978-3-11-032654-3
Preis/Einband:print
Erscheinungsort:Berlin ;Boston
Verlag:De Gruyter Mouton
Erscheinungsjahr:[2017]
Erscheinungsjahr:© 2017
DOI:10.1515/9783110339017
Umfang:1 online resource (318pages)
Serie/Reihe:Buchreihe der Anglia / Anglia Book Series
Band:42
Fußnote :Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed Feb. 24, 2017)
Abstract:The study develops a new theoretical approach to the relationship between two media (jazz music and writing) and demonstrates its explanatory power with the help of a rich sampling of jazz poems. Currently, the mimetic approach to intermediality (e.g., the notion that jazz poetry imitates jazz music) still dominates the field of criticism. This book challenges that interpretive approach. It demonstrates that a mimetic view of jazz poetry hinders readers from perceiving the metaphoric ways poets rendered music in writing. Drawing on and extending recent cognitive metaphor theories (Lakoff, Johnson, Turner, Fauconnier), it promotes a conceptual metaphor model that allows readers to discover the innovative ways poets translate "melody," "dynamics," "tempo," "mood," and other musical elements into literal and figurative expressions that invite readers to imagine the music in their mind’s eye (i.e., their mind’s ear)
Sprache:eng
RVK-Notation:HU 1761
RVK-Notation:HU 1769
RVK-Notation:LS 48200
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Druck-Ausgabe
_ISBN:978-3-11-032654-3
Fußnote :In English
Angaben zum Inhalt/Datenträger :Hochschulschrift
Thema (Schlagwort):USA; Jazz poetry; Intermedialität; Jazz; Kognitive Poetik
Weitere Schlagwörter :Amerikanische Literatur; Intermedialität; Jazz-Musik; Kognitive Poetik

MARC-Felder:
LEADER00000nmm a2200000zcb4500
001BV044255853
003DE-604
00520231213
006a      m||| 00|||
007cr|uuu---uuuuu
008170403s2017       |||| o||u| ||||||eng d
020 |a 9783110339017 |9 978-3-11-033901-7 
020 |a 9783110344592 |c bundle |9 978-3-11-034459-2 
020 |a 9783110395280 |c EPUB |9 978-3-11-039528-0 
020 |a 9783110326543 |c print |9 978-3-11-032654-3 
0247 |a 10.1515/9783110339017 |2 doi 
035 |a (ZDB-23-DGG)9783110339017 
035 |a (OCoLC)1165481635 
035 |a (DE-599)BVBBV044255853 
040 |a DE-604 |b ger |e rda 
0410 |a eng 
049 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 |a DE-355 |a DE-1046 |a DE-1043 |a DE-858 
084 |a HU 1761 |0 (DE-625)53772: |2 rvk 
084 |a HU 1769 |0 (DE-625)53773: |2 rvk 
084 |a LS 48200 |0 (DE-625)110550: |2 rvk 
1001 |a Redling, Erik |e Verfasser |4 aut 
24510|a Translating Jazz Into Poetry |b From Mimesis to Metaphor |c Erik Redling 
264 1|a Berlin ;Boston |b De Gruyter Mouton |c [2017] 
264 4|c © 2017 
300 |a 1 online resource (318pages) 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b c |2 rdamedia 
338 |b cr |2 rdacarrier 
4900 |a Buchreihe der Anglia / Anglia Book Series |v 42 
500 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed Feb. 24, 2017) 
520 |a The study develops a new theoretical approach to the relationship between two media (jazz music and writing) and demonstrates its explanatory power with the help of a rich sampling of jazz poems. Currently, the mimetic approach to intermediality (e.g., the notion that jazz poetry imitates jazz music) still dominates the field of criticism. This book challenges that interpretive approach. It demonstrates that a mimetic view of jazz poetry hinders readers from perceiving the metaphoric ways poets rendered music in writing. Drawing on and extending recent cognitive metaphor theories (Lakoff, Johnson, Turner, Fauconnier), it promotes a conceptual metaphor model that allows readers to discover the innovative ways poets translate "melody," "dynamics," "tempo," "mood," and other musical elements into literal and figurative expressions that invite readers to imagine the music in their mind’s eye (i.e., their mind’s ear) 
546 |a In English 
650 4|a Amerikanische Literatur 
650 4|a Intermedialität 
650 4|a Jazz-Musik 
650 4|a Kognitive Poetik 
65007|a Jazz |0 (DE-588)4028532-7 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Kognitive Poetik |0 (DE-588)7663434-6 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Jazz poetry |0 (DE-588)4530403-8 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Intermedialität |0 (DE-588)4605581-2 |2 gnd |9 rswk-swf 
651 7|a USA |0 (DE-588)4078704-7 |2 gnd |9 rswk-swf 
655 7|8 1\p |0 (DE-588)4113937-9 |a Hochschulschrift |2 gnd-content 
68900|a USA |0 (DE-588)4078704-7 |D g 
68901|a Jazz poetry |0 (DE-588)4530403-8 |D s 
68902|a Intermedialität |0 (DE-588)4605581-2 |D s 
68903|a Jazz |0 (DE-588)4028532-7 |D s 
68904|a Kognitive Poetik |0 (DE-588)7663434-6 |D s 
6890 |8 2\p |5 DE-604 
77608|i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |z 978-3-11-032654-3 
85640|u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext 
8831 |8 1\p |a cgwrk |d 20201028 |q DE-101 |u https://d-nb.info/provenance/plan#cgwrk 
8831 |8 2\p |a cgwrk |d 20201028 |q DE-101 |u https://d-nb.info/provenance/plan#cgwrk 
912 |a ZDB-23-DGG |a ZDB-23-DSP 
9401 |q ZDB-23-DKU17 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-1043 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-1046 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-858 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-Aug4 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-859 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-860 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-473 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-355 |p ZDB-23-DSP |q UBR Paketkauf 2014 |x Verlag |3 Volltext 
966e |u https://doi.org/10.1515/9783110339017 |l DE-739 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-029660877