SolrQueryCompletionProxy
QueryCompletionProxy
 
     
Zurück zur Trefferliste

Constructing educational achievement; a sociocultural perspective

B3Kat (1/1)


Constructing educational achievement

a sociocultural perspective
Herausgeber: Phillipson, Sivanes GND link to dataset open/close  GND search link open/close  (DE-588)1032911824
Herausgeber: Ku, Kelly Y. L.
Herausgeber: Phillipson, Shane N.
1. publ.
978-0-415-51711-9; 978-0-415-51712-6
Schlagwörter: Pädagogische Soziologie GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Pädagogische Psychologie GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Schulerfolg GND link to dataset open/close  GND search link open/close  ; Kulturvergleich GND link to dataset open/close  GND search link open/close 

 Buch
SFX (Services, Fernleihe und weitere eXtras)

Bestand im BVB:
Externe Links:
  • Inhaltsverzeichnis

Fach:
  • Pädagogik
  • Soziologie


Letzte Änderung: 15.02.2017
Titel:Constructing educational achievement
Untertitel:a sociocultural perspective
URL:http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=02618142...
Erläuterung :Inhaltsverzeichnis
Von:ed. by Sivanes Phillipso ; Kelly Y. L. Ku ; Shane N. Phillipson
LoC-Nummer:2012038344
ISBN:978-0-415-51711-9
Preis/Einband:hardback
ISBN:978-0-415-51712-6
Preis/Einband:paperback
Erscheinungsort:London [u.a.]
Verlag:Routledge, Taylor&Francis
Erscheinungsjahr:2013
Ausgabe:1. publ.
Umfang:XIV, 274 S.
Details:Ill., graph. Darst.
Fußnote :"Using Vygotsky's theory as a conceptual framework to "construct" school achievement, this book discusses the variability in the psychological development of the child resulting from their interaction with their environment. This discussion constructs an empirical image of the academically achieving child in different sociocultural contexts, helping to explain the sociocultural bases of differences in school achievement. This discussion also provides includes implications for classroom practice and educational systems"-- Provided by publisher.
Fußnote :Includes bibliographical references and index
Sprache:eng
LoC-Notation:LB1062.6
RVK-Notation:DU 1000
Andere Ausgabe:Erscheint auch als
_Bemerkung:Online-Ausgabe
_ISBN:978-0-203-55902-4
Thema (Schlagwort):Pädagogische Soziologie; Pädagogische Psychologie; Schulerfolg; Kulturvergleich
Weitere Schlagwörter :Vygotskiĭ, Lev Semënovič; 1896-1934
Weitere Schlagwörter :Erziehung; Gesellschaft; Academic achievement; Social aspects; Educational Psychology; Education / General; Education / Comparative

MARC-Felder:
LEADER00000nam a2200000zc 4500
001BV041206637
003DE-604
00520170215
007t
008130806s2013    xxkad||  |||| 00||| eng d
010 |a 2012038344 
020 |a 9780415517119 |c hardback |9 978-0-415-51711-9 
020 |a 9780415517126 |c paperback |9 978-0-415-51712-6 
035 |a (OCoLC)856868730 
035 |a (DE-599)BVBBV041206637 
040 |a DE-604 |b ger |e aacr 
0410 |a eng 
044 |a xxk |c GB 
049 |a DE-355 
050 0|a LB1062.6 
0820 |a 306.43 
084 |a DU 1000 |0 (DE-625)20042:761 |2 rvk 
24510|a Constructing educational achievement |b a sociocultural perspective |c ed. by Sivanes Phillipso ; Kelly Y. L. Ku ; Shane N. Phillipson 
250 |a 1. publ. 
264 1|a London [u.a.] |b Routledge, Taylor&Francis |c 2013 
300 |a XIV, 274 S. |b Ill., graph. Darst. 
336 |b txt |2 rdacontent 
337 |b n |2 rdamedia 
338 |b nc |2 rdacarrier 
500 |a "Using Vygotsky's theory as a conceptual framework to "construct" school achievement, this book discusses the variability in the psychological development of the child resulting from their interaction with their environment. This discussion constructs an empirical image of the academically achieving child in different sociocultural contexts, helping to explain the sociocultural bases of differences in school achievement. This discussion also provides includes implications for classroom practice and educational systems"-- Provided by publisher. 
500 |a Includes bibliographical references and index 
60014|a Vygotskiĭ, Lev Semënovič |d 1896-1934 
650 4|a Erziehung 
650 4|a Gesellschaft 
650 4|a Academic achievement |x Social aspects 
650 4|a Educational Psychology 
650 4|a Education / General 
650 4|a Education / Comparative 
65007|a Pädagogische Soziologie |0 (DE-588)4075806-0 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Pädagogische Psychologie |0 (DE-588)4044321-8 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Schulerfolg |0 (DE-588)4124149-6 |2 gnd |9 rswk-swf 
65007|a Kulturvergleich |0 (DE-588)4114328-0 |2 gnd |9 rswk-swf 
68900|a Pädagogische Soziologie |0 (DE-588)4075806-0 |D s 
68901|a Pädagogische Psychologie |0 (DE-588)4044321-8 |D s 
68902|a Schulerfolg |0 (DE-588)4124149-6 |D s 
68903|a Kulturvergleich |0 (DE-588)4114328-0 |D s 
6890 |5 DE-604 
7001 |a Phillipson, Sivanes |0 (DE-588)1032911824 |4 edt 
7001 |a Ku, Kelly Y. L. |4 edt 
7001 |a Phillipson, Shane N. |4 edt 
77608|i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe |z 978-0-203-55902-4 
85642|m HBZ Datenaustausch |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=026181420&sequence=000002&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Inhaltsverzeichnis 
999 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-026181420