Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 492659109
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
492659109
Titel:  
Teaching Language and Promoting Citizenship / Mairin Hennebry-Leung, Angela Gayton
Verantwortlich:  
Hennebry-Leung, Mairin [Verfasser] ; Gayton, Angela [Verfasser]
Erschienen:  
Edinburgh : Edinburgh University Press, [2019]
Vertrieb:  
Berlin : Walter de Gruyter GmbH
Umfang:  
1 Online-Ressource (164 p.)
Serie:  
Edinburgh Textbooks in Applied Linguistics : ETAL
ISBN:
978-1-4744-2431-8
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
 
Abstract:  
Examines the relationship between language and citizenship in teachingDraws on theory from the fields of Education and Applied LinguisticsCombines theory, worked examples and practical activitiesExamines curricula and practices from Finland, Ireland, England, Spain, France and Hong KongDraws on specific examples from China, The USA, South Africa and The PhilippinesThis book explores the relationship between language education and citizenship through theoretical and pedagogical lenses, examining existing language education provision in the context of the needs of today's learners and societies. The robust analytical framework developed in the opening chapters provides the foundation for a range of practical suggestions for making the integration of language and citizenship a dynamic reality in the classroom. Each chapter has Clear objectives providing a roadmap for students and allowing lecturers to assign reading effectivelyQuestions to stimulate discussion Critical reflection on the multiple perspectives and complex issues that shape the debate...
 
Hinweise zum Inhalt:  
 
 

 
1 von 1