Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 485252422
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
485252422
Titel:  
A Contested Caribbean Indigeneity : Language, Social Practice, and Identity within Puerto Rican Taíno Activism / Sherina Feliciano-Santos
Verantwortlich:  
Erschienen:  
New Brunswick, NJ : Rutgers University Press, [2021]
Vertrieb:  
Berlin : Walter de Gruyter GmbH
Umfang:  
1 Online-Ressource (216 p.) : 9 b-w images, 1 table
Serie:  
Critical Caribbean Studies
Anmerkung:  
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 24. Aug 2021)
ISBN:
978-1-978808-21-8
 
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokuments immer auf die folgende Angabe:
DOI:  
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
 
Abstract:  
A Contested Caribbean Indigeneity is an in-depth analysis of the debates surrounding Taíno/Boricua activism in Puerto Rico and the Caribbean diaspora in New York City. Drawing on in-depth ethnographic research, media analysis, and historical documents, the book explores the varied experiences and motivations of Taíno/Boricua activists as well as the alternative fonts of authority they draw on to claim what is commonly thought to be an extinct ethnic category. It explores the historical and interactional challenges involved in claiming membership in, what for many Puerto Ricans, is an impossible affiliation. In focusing on Taíno/Boricua activism, the books aims to identify a critical space from which to analyze and decolonize ethnoracial ideologies of Puerto Ricanness, issues of class and education, Puerto Rican nationalisms and colonialisms, as well as important questions regarding narrative, historical memory, and belonging.
 
Hinweise zum Inhalt:  
 
 

 
1 von 1