Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 418788073
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
418788073
Titel:  
The Uses of literacy in early mediaeval Europe / edited by Rosamond McKitterick
Verantwortlich:  
McKitterick, Rosamond,i1949- [Herausgeber]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 1990
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (xvi, 345 pages)
Anmerkung:  
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
ISBN:
978-0-511-58400-8 ; 978-0-521-34409-8 ; 978-0-521-42896-5
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Bildung  Schriftlichkeit  Kultur  Literatur  Europa  Sozialgeschichte 400-1500  Geschichte 
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
 
Abstract:  
This book investigates the ways in which literacy was important in early mediaeval Europe, and examines the context of literacy, its uses, levels, and distribution, in a number of different early mediaeval societies between c. 400 and c. 1000. The studies, by leading scholars in the field, set out to provide the factual basis from which assessments of the significance of literacy in the early mediaeval world can be made, as well as analysing the significance of literacy, its implications, and its consequences for the societies in which we observe it. In all cases, the studies represent recent research and bring evidence such as the recent archaeological discoveries at San Vincenzo al Volturno to the subject. They provide fascinating insight into the attitudes of early mediaeval societies towards the written word and the degree to which these attitudes were formed. This period is shown as fundamental for the subsequent uses of literacy in mediaeval and modern Europe.
 

 
1 von 1