Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 418758700
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
418758700
Titel:  
Scandal on stage : European theater as moral trial / Theodore Ziolkowski
Verantwortlich:  
Ziolkowski, Theodore,i1932-2020 [Verfasser]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 2009
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (xi, 190 pages)
Anmerkung:  
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
ISBN:
978-0-511-63550-2 ; 978-0-521-11260-4 ; 978-1-107-41263-7
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Deutschland  Drama  Skandal  Frankreich  Geschichte 1800-2000 
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
 
Abstract:  
New plays and operas have often tried to upset the status quo or disturb the assumptions of theatre audiences. Yet, as this study explores, the reactions of the audience or of the authorities are often more extreme than the creators had envisaged, to include outrage, riots, protests or censorship. Scandal on Stage looks at ten famous theater scandals of the past two centuries in Germany and France as symptoms of contemporary social, political, ethical, and aesthetic upheavals. The writers and composers concerned, including Schiller, Stravinsky, Strauss, Brecht and Weil, portrayed new artistic and ideological ideas that came into conflict with the expectations of their audiences. In a comparative perspective, Theodore Ziolkowski shows how theatrical scandals reflect or challenge cultural and ethical assumptions and asks whether theatre can still be, as Schiller wrote, a moral institution: one that successfully makes its audience think differently about social, political and ethical questions.
 

 
1 von 1