Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 41875702X
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
41875702X
Titel:  
Pushing boundaries : language and culture in a Mexicano community / Olga A. Vasquez, Lucinda Pease-Alvarez, Sheila M. Shannon
Verantwortlich:  
Vasquez, Olga A.,i1946- [Verfasser] ; Pease-Alvarez, Lucinda [Verfasser] ; Shannon, Sheila M. [Verfasser]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 1994
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (xv, 219 pages)
Anmerkung:  
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
ISBN:
978-0-511-66397-0 ; 978-0-521-41935-2 ; 978-0-521-04857-6
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Kalifornien  Chicanos  Sprache  Akkulturation  Sozialisation 
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
 
Abstract:  
Children in Mexicano communities learn to use language in a variety of ways. At times they use both Spanish and English in the same conversation or help friends and family members enter mainstream society by translating English to Spanish for them. Pushing Boundaries describes Eastside, a Mexicano community in northern California, analysing language learning and language socialization in the context of real, problematic, important activities in people's lives. The authors consolidate three separate studies providing a unique perspective on the ways bilingual children and their families use and learn language. With children using the language of home, school and community separately and in combination, the book reveals how these children use their traditional language and cultural knowledge as a critical component for learning their second language and its underlying cultural norms.
 

 
1 von 1