Deutsch

Speichern/Drucken

Nichts gefunden?

  

Treffer eingrenzen

  

Abmelden

  
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN)) 41874839X
 Felder   EndNote-Format   RIS-Format   BibTex-Format   MARC21-Format 
Online-Publ. (ohne Zeitschriften)
PPN:  
41874839X
Titel:  
Modern and postmodern social theorizing : bridging the divide / Nicos P. Mouzelis
Verantwortlich:  
Muzelēs, Nikos P.,i1939- [Verfasser]
Erschienen:  
Cambridge : Cambridge University Press, 2008
Vertrieb:  
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:  
1 Online-Ressource (xiii, 311 pages)
Anmerkung:  
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
ISBN:
978-0-511-81141-8 ; 978-0-521-51585-6 ; 978-0-521-73153-9
RVK-Notation:  
 
Mit diesen Schlagwörtern können Sie eine weitere Suche durchführen, indem Sie die gewünschten Checkboxen auswählen und den Button "Schlagwortsuche" anklicken:  
Soziologie  Soziologische Theorie  Moderne  Postmoderne 
 
Zugang:  
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
 
 
Abstract:  
There is a growing conflict between modern and postmodern social theorists. The latter reject modern approaches as economistic, essentialist and often leading to authoritarian policies. Modernists criticize postmodern approaches for their rejection of holistic conceptual frameworks which facilitate an overall picture of how social wholes (organizations, communities, nation-states, etc.) are constituted, reproduced and transformed. They believe the rejection of holistic methodologies leads to social myopia - a refusal to explore critically the type of broad problems that classical sociology deals with. This book attempts to bridge the divide between these two conflicting perspectives and proposes a novel holistic framework which is neither reductionist/economistic nor essentialist. Modern and Postmodern Social Theorizing will appeal to scholars and students of social theory and of social sciences in general.
 

 
1 von 1