Suchen
|
Suchergebnis
|
Erweiterte Suche
|
Merken
|
Benutzerdaten
|
Mail-Auskunft
|
Hilfe
|
Datenschutzerklärung
|
Impressum
© 1998-2024 OCLC PICA
suchen [oder]
suchen [und]
eingrenzen
erweitern
ausgenommen
Index blättern
Alles ohne Inhaltsverzeichnisse (ALL)
Titel (Stichwörter) (TIT)
Vollständiger Titel (TIS)
Inhaltsverzeichnisse, Abstracts (TXT)
Personen (Nachname, Vorname) (PRS)
Gefeierte Personen (Nachname, Vorname) (PEF)
Schlagwörter (wortweise) (SW)
Schlagwörter (Wort für Wort) (SP)
RVK-Notation (RVP)
Teil von mehrbändigem Werk / Serie (wortweise) (TGW)
Teil von mehrbändigem Werk / Serie (Wort für Wort) (TGS)
Körperschaften + Konferenzen (wortweise) (KOR)
Körperschaften + Konferenzen (Wort für Wort) (KOS)
Verlagsort (ORT)
Verlag (VRL)
Nummern (z.B. ISBN, ISSN) (NUM)
Dissertationen/Hochschulschriften (HSS)
Fachnotation Online-Zeitschriften (SGZ)
Provenienzen/Exemplarspezifika (PRV)
PICA-Produktionsnummer (PPN)
Kurzliste
Titeldaten
Bestandsinfo
Suchgeschichte
Speichern/Drucken
Nichts gefunden?
Treffer eingrenzen
Abmelden
1 von 1
Ihre Aktion
suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN))
418346577
Felder
EndNote-Format
RIS-Format
BibTex-Format
MARC21-Format
PPN:
418346577
Titel:
Sociocultural psychology
: theory and practice of doing and knowing / edited by Laura M.W. Martin, Katherine Nelson, Ethel Tobach
Verantwortlich:
Martin, Laura M. W.
[Herausgeber] [1947-] ;
Nelson, Katherine
[Herausgeber] ;
Tobach, Ethel
[Herausgeber] [1921-2015]
Erschienen:
Cambridge : Cambridge University Press, 1995
Vertrieb:
Cambridge, UK : Cambridge University Press
Umfang:
1 Online-Ressource (xii, 410 pages)
Serie:
Learning in doing : social, cognitive and computational perspectives
Anmerkung:
Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
ISBN:
978-0-511-89682-8 ; 978-0-521-46278-5 ; 978-0-521-08918-0
RVK-Notation:
CV 1000
CX 1000
:
Kultur
Sozialpsychologie
Zugang:
Je nach Lizenzbedingungen können Sie ggf. nicht über alle unten angegebenen Links auf den Volltext zugreifen. Die für Sie gültige URL finden Sie im Bestandsinfo Ihrer Bibliothek.
URL
Abstract:
These essays by leading theorists and researchers in sociocultural, cognitive, developmental and educational psychology honour the memory of Sylvia Scribner, whose work is recognized by each of the authors as seminal to their own thinking. The themes include the relationship between history and culture, the importance of context to thinking, the place of literacy in human activity and thought, and cognition in school and in the workplace. The volume presents applications of activity theory to fundamental issues in human behaviour at work, in school, and in problem solving situations, and it analyses historical-societal processes in science and culture. Scribner's conviction that science holds a responsibility to human welfare and understanding is carried on in these chapters. Sociocultural Psychology is crucial reading for researchers and graduate students in sociocultural, cognitive, developmental and educational psychology.
1 von 1