Suchen
|
Suchergebnis
|
Erweiterte Suche
|
Merken
|
Benutzerdaten
|
Mail-Auskunft
|
Hilfe
|
Datenschutzerklärung
|
Impressum
© 1998-2024 OCLC PICA
suchen [oder]
suchen [und]
eingrenzen
erweitern
ausgenommen
Index blättern
Alles ohne Inhaltsverzeichnisse (ALL)
Titel (Stichwörter) (TIT)
Vollständiger Titel (TIS)
Inhaltsverzeichnisse, Abstracts (TXT)
Personen (Nachname, Vorname) (PRS)
Gefeierte Personen (Nachname, Vorname) (PEF)
Schlagwörter (wortweise) (SW)
Schlagwörter (Wort für Wort) (SP)
RVK-Notation (RVP)
Teil von mehrbändigem Werk / Serie (wortweise) (TGW)
Teil von mehrbändigem Werk / Serie (Wort für Wort) (TGS)
Körperschaften + Konferenzen (wortweise) (KOR)
Körperschaften + Konferenzen (Wort für Wort) (KOS)
Verlagsort (ORT)
Verlag (VRL)
Nummern (z.B. ISBN, ISSN) (NUM)
Dissertationen/Hochschulschriften (HSS)
Fachnotation Online-Zeitschriften (SGZ)
Provenienzen/Exemplarspezifika (PRV)
PICA-Produktionsnummer (PPN)
Unscharfe Suche
Kurzliste
Titeldaten
Bestandsinfo
Suchgeschichte
Speichern/Drucken
Nichts gefunden?
Treffer eingrenzen
Abmelden
1 von 1
Ihre Aktion
suchen [und] (PICA-Produktionsnummer (PPN))
380391554
Felder
EndNote-Format
RIS-Format
BibTex-Format
MARC21-Format
PPN:
380391554
Titel:
Reconceptualising agency and childhood
: new perspectives in childhood studies / edited by Florian Esser, Meike S. Baader, Tanja Betz and Beatrice Hungerland
Verantwortlich:
Eßer, Florian
,
i
1980- [Herausgeber] ;
Baader, Meike Sophia
,
i
1959- [Herausgeber] ;
Betz, Tanja
,
i
1976- [Herausgeber] ;
Hungerland, Beatrice
,
i
1962- [Herausgeber]
Erschienen:
London ; New York : Routledge, 2016
Vertrieb:
Ann Arbor, Michigan : Proquest
Umfang:
1 Online-Ressource (xv, 297 Seiten)
Serie:
Routledge research in education ; 161
Weitere Titelhinweise:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe: Reconceptualising agency and childhood. - London : Routledge, 2016. - ISBN 978-1-138-85419-2
ISBN:
978-1-317-52440-3 ; 978-1-138-85419-2
Abstract:
By regarding children as actors and conducting empirical research on children’s agency, Childhood Studies have gained significant influence on a wide range of different academic disciplines. This has made agency one of the key concepts of Childhood Studies, with articles on the subject featured in handbooks and encyclopaedias. Reconceptualising Agency and Childhood is the first collection devoted to the central concept of agency in Childhood Studies. With contributions from experts in the field, the chapters cover theoretical, practical, historical, transnational and institutional dimensions of agency, rekindling discussion and introducing fundamental and contemporary sociological perspectives to the field of research. Particular attention is paid to connecting agency in the social sciences with Childhood Studies, considering both the theoretical foundations and the practice of research into agency. Empirical case studies are also explored, which focus upon child protection, schools and childcare at a variety of institutions worldwide. ...
1 von 1