bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 857801635
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
857801635     Zitierlink
SWB-ID: 
9857801633                        
Titel: 
The Undergrounds of The Phantom of the Opera : Sublimation and the Gothic in Leroux’s Novel and Its Progeny / by Jerrold E. Hogle
Autorin/Autor: 
Hogle, Jerrold E. [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
New York ; s.l. : Palgrave Macmillan US ; Imprint: Palgrave Macmillan, 2002
Umfang: 
1 Online-Ressource (XV, 262 p)
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-137-11288-0
978-1-349-63410-1 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-1-137-11288-0


Sachgebiete: 
bicssc: HBTB ; bisacsh: HIS054000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This is the most comprehensive analytical study ever done of The Phantom of the Opera in its many different versions from the original Gaston Leroux novel to the present day. It proposes answers to the question, 'why do we keep needing this story told and retold in the Western world?' by revealing the history of deep cultural tensions that underlie the novel and each major adaptation. Using extensive historical and textual evidence and drawing on perspectives from several theories of cultural study, this book argues that we need this tale told and reconfigured because it provides us ways to both confront and disguise how we have fashioned our senses of identity in the Western middle class. The Phantom of the Opera - in varying ways over time - turns out like the 'Gothic' tradition it extends, to be deeply connected to Western self-fashioning in the face of conflicted attitudes about class, gender, race, religious beliefs, Freudian psychology, economic and international tensions, and especially the shifting and permeable boundaries between 'high' and 'low' culture. This book should interest all students of the history of Western culture, as well as those especially fascinated by Gothic fiction, opera, musical theatre, and film
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1