bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 857799932
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
857799932     Zitierlink
SWB-ID: 
9857799930                        
Titel: 
Autorin/Autor: 
Cornis-Pope, Marcel [Verfasserin/Verfasser]
Erschienen: 
New York ; s.l. : Palgrave Macmillan US ; Imprint: Palgrave Macmillan, 2001
Umfang: 
1 Online-Ressource (XV, 318 p)
Sprache(n): 
Englisch
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-1-4039-7003-9
978-1-349-63182-7 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-1-4039-7003-9


Sachgebiete: 
bicssc: YQS ; bisacsh: SCI000000 ; bicssc: GT
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Narrative Innovation and Cultural Rewriting undertakes a systematic study of postmodernism's responses to the polarized ideologies of the postwar period that have held cultures hostage to a confrontation between rival ideologies abroad and a clash between champions of uniformity and disruptive others at home. Considering a broad range of narrative projects and approaches (from polysystemic fiction to surfiction, postmodern feminism, and multicultural/postcolonial fiction), this book highlights their solutions to ontological division (real vs. imaginary, wordly and other-worldly), sociocultural oppositions (of race, class, gender) and narratological dualities (imitation vs. invention, realism vs. formalism). A thorough rereading of the best experimental work published in the US since the mid-1960s reveals the fact that innovative fiction has been from the beginning concerned with redefining the relationship between history and fiction, narrative and cultural articulation. Stepping back from traditional polarizations, innovative novelists have tried to envision an alternative history of irreducible particularities, excluded middles, and creative intercrossings
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1