bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 775354767
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
775354767     Zitierlink
SWB-ID: 
9775354765                        
Titel: 
Learning-in-Community : Reflections on Practice / by Murali Venkatesh, Ruth V. Small, Janet Marsden
Autorin/Autor: 
Beteiligt: 
Small, Ruth V. [author.] ; Marsden, Janet [author.]
Erschienen: 
Dordrecht ; s.l. : Springer Netherlands ; Imprint: Springer, 2003
Umfang: 
Online-Ressource (VII, 122 p) : online resource
Sprache(n): 
Englisch
Angaben zum Inhalt: 
1 Introduction2 An extended model of learning -- 3 Locating learning -- 4 Evaluating learning -- 5 Implementing the extended model of learning -- 6 Toward a radical view of practice -- References.
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-94-010-0225-7
978-94-010-3981-9 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-94-010-0225-7


Sachgebiete: 
bicssc: JN ; bisacsh: EDU040000 ; bicssc: JHB
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Many of the titles on active/experiential learning concepts are focused on the K-12 setting. They are often how-to books, rather than theory-based. Learning-in-Community extends Kolb's experiential learning theory to community-based projects. It takes a conceptually-grounded approach to active learning through technology-based projects. The book traces the conceptual and operational development of learning-in-community over the decade that we have used it in our teaching. It concludes by outlining a logical next step in efforts to democratize technology: social activism. Training the new ICT professional at a time of significant inequality in access to ICTs would be seriously inadequate if it ignored social responsibility. This book is intended for faculty of undergraduate and graduate-level courses in information technology, business and management
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1