bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 748959688
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
748959688     Zitierlink
SWB-ID: 
9748959686                        
Titel: 
Atmospheric Flight in the Twentieth Century / edited by Peter Galison, Alex Roland
Autorin/Autor: 
Beteiligt: 
Erschienen: 
Dordrecht : Springer, 2000
Umfang: 
Online-Ressource (350p) : digital
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
Erscheint auch als: (Druck-Ausgabe)
ISBN: 
978-94-011-4379-0
978-0-7923-6742-0 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
Gesamttitel: 
Springer eBook Collection
Link zum Volltext: 
Digital Object Identifier (DOI): 10.1007/978-94-011-4379-0


Sachgebiete: 
bicssc: PDX ; bisacsh: SCI034000
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This book brings together scholars from the history of technology, history of science, engineering, sociology, and philosophy in an effort to better understand aeronautical research and the full range of mechanisms by which flight technology has advanced in the twentieth century. The book will appeal to students of the humanities and social sciences as well as to researchers and practitioners of flight and aircraft design and engineering. Case studies range from detailed examinations of specific developments such as turbines and flight test equipment to investigations of patents policies and accident investigations. Most studies focus on United States experience, but there is some foreign coverage as well as international comparison. The book will appeal to scholars and college-level students in both the humanities and social sciences and in technical fields as well
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1