bszlogo
Deutsch Englisch Französisch Spanisch
SWB
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken nur Online-Ressourcen OpenAccess
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Vollanzeige Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern / Druckansicht

  

Druckvorschau

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   suchen [und] (PICA Prod.-Nr. [PPN]) 739107380
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Online Ressourcen (ohne online verfügbare<BR> Zeitschriften und Aufsätze)
 
K10plusPPN: 
739107380     Zitierlink
SWB-ID: 
9739107389                        
Titel: 
Autorin/Autor: 
Erschienen: 
Hoboken : Taylor and Francis, 2013
Umfang: 
Online-Ressource (221 p)
Sprache(n): 
Englisch
Angaben zum Inhalt: 
Cover; GLOBALIZATION, TECHNOLOGICAL CHANGE, AND PUBLIC EDUCATION; Title Page; Copyright Page; Table of Contents; FOREWORD; ACKNOWLEDGMENTS; INTRODUCTION; CHAPTER 1 POLITICS OF SPACE; CHAPTER 2 JUST ANOTHER TOOL?; CHAPTER 3 TECHNOLOGICAL CULTURES; CHAPTER 4 FRAGMENTED CENTRALIZATION; CHAPTER 5 POLICY GAMES; CHAPTER 6 FLEXIBLE GOVERNANCE; CHAPTER 7 FUTURE IMAGINARIES; CHAPTER 8 NEOLIBERAL ORDERS; APPENDIX: ACRONYMS AND ABBREVIATIONS; NOTES; REFERENCES; INDEX;
Anmerkung: 
Description based upon print version of record
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-0-415-95102-9
978-0-415-95102-9 (ISBN der Printausgabe)


Sekundärausgabe
ISBN: 
978-1-136-07962-7 ( : 155 (NL,TX))
Link zum Volltext: 


Sachgebiete: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
Globalization, Technological Change, and Public Education documents the dramatic changes taking place in public education through the incorporation of new information technologies. These additions to the public school environment have generally been seen as enabling tools to help students and nations compete in the global marketplace. Yet a closer look at the interplay of technological change and organizational restructuring suggests the emergence of new, less promising power relations. Through detailed ethnographic research and interviews in the Los Angeles public school system, Torin Monah


Mehr zum Titel: 
 
 Zum Volltext 
1 von 1
      
1 von 1