Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Characterizing Pedagogical Flow : An Investigation of Mathematics and Science Teaching in Six Countries / by William H. Schmidt, Doris Jorde, Leland S. Cogan, Emilie Barrier, Ignacio Gonzalo, Urs Moser, Katsuhiko Shimizu, Toshio Sawada, Gilbert A. Valverde, Curtis McKnight, Richard S. Prawat, David E. Wiley, Senta A. Raizen, Edward D. Britton, Richard G. Wolfe
Investigating Curriculum and Pedagogy -- Investigating the Story of Curriculum and Pedagogy: Conceptualizing and Comparing Educational Practices -- Exploring the Story of Curriculum: Examining Artifacts of Intention -- The Classroom Story Unfolds: Observing the Implementation of Curricular and Pedagogical Intentions -- Moving from Conceptions to Instrumentation -- Lessons from Lessons -- Case Studies of Six Countries -- France: Case Study -- Japan: Case Study -- Norway: Case Study -- Spain: Case Study -- Switzerland: Case Study -- United States: Case Study.
Characterizing Pedagogical Flow presents conclusions from a multi-disciplinary, multi-national research project blending quantitative and qualitative approaches through a discourse methodology. The work produced portraits of mathematics and science education that were dramatically different for each of the countries involved: France, Japan, Norway, Spain, Switzerland, and the United States. To explain these differences, it is proposed that the interaction of curriculum and pedagogy is culturally unique and yields classroom learning experiences that are qualitatively different from country to country. This idea has profound implications for how international education research is interpreted.
Characterizing Pedagogical Flow : An Investigation of Mathematics and Science Teaching in Six Countries / William H. Schmidt. Dordrecht : Kluwer Academic Publishers, 2002