Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Children learn to walk, speak, and think at an astonishing pace. The D-score presents a unified framework that places children and their developmental milestones from different tools onto the same scale, enabling comparisons in child development across populations, groups and individuals.
Cover -- Half Title -- Title Page -- Copyright Page -- Table of Contents -- List of illustrations -- List of contributors -- Preface -- 1. Child development with the D-score: turning milestones into measurement -- 1.1 Introduction -- 1.1.1 First 1000 days -- 1.1.2 Relevance of child development -- 1.1.3 Stunting as proxy for child development -- 1.1.4 Measuring neurocognitive development -- 1.1.5 Why this chapter? -- 1.1.6 Intended audience -- 1.2 Short history -- 1.2.1 What is child development? -- 1.2.2 Theories of child development -- 1.2.3 Example of motor development -- 1.2.4 Typical questions asked in child development -- 1.3 Quantifying child development -- 1.3.1 Age-based measurement of development -- 1.3.2 Probability-based measurement -- 1.3.3 Score-based measurement of development -- 1.3.4 Unit-based measurement of development -- 1.3.5 A unified framework -- 1.3.6 Why unit-based measurement? -- 1.4 The D-score -- 1.4.1 The Dutch Development Instrument (DDI) -- 1.4.2 Probability of passing a milestone given age -- 1.4.3 Probability of passing a milestone given D-score -- 1.4.4 Relation between age and the D-score -- 1.4.5 Measurement model for the D-score -- 1.4.6 Item response functions -- 1.4.7 Engelhard criteria for invariant measurement -- 1.4.8 Why take the Rasch model? -- 1.5 Computation -- 1.5.1 Identify nature of the problem -- 1.5.2 Item parameter estimation -- 1.5.3 Estimation of the D-score -- 1.5.4 Age-conditional references -- 1.6 Evaluation -- 1.6.1 Item fit -- 1.6.2 Person fit -- 1.6.3 Differential item functioning (DIF) -- 1.6.4 Item information -- 1.6.5 Reliability -- 1.7 Validity -- 1.7.1 Internal validity -- 1.7.2 External validity -- 1.8 Precision -- 1.8.1 SMOCC design: Standard and additional milestones -- 1.8.2 D-score from short tests -- 1.8.3 Impact of short tests on predicting IQ -- 1.9 Three studies.